expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

2017-05-07

Kot - Jan Brzechwa




       Pewnego dnia, w Koluszkach,
       Cichutko, na paluszkach
       Zbliżył się do mnie kot bury,
       Wysunął groźnie pazury
       I rzekł ze złością: „Mój panie,
       A cóż to za zachowanie?
       Pisał pan bajkę po bajce,
       O jakiejś tam pchle-szachrajce,
       O sowach, o dzięciołach
       I o wołach -
       Wałkoniach,

       A także o koniach -
       P-r-r-r…
       O lwach takich strasznych, aż strach -
       B-r-r-r…
       I o złych, nienawistnych psach -
       W-r-r-r…
       O płazach różnych tylu,
       O krokodylu z Nilu,
       O smoku na Wawelu,
       O ptakach bardzo wielu,
       O rakach, o ślimakach,
       A nawet o robakach
       I o dorszu w Sopocie,
       Który się nie chciał strzyc,
       No, a co pan napisał o kocie? Nic!

       A przecież kot, proszę pana,
       To postać powszechnie znana,
       To pożyteczna istota,
       A pan wciąż pomija kota!
       Jakiż pan przykład daje?
       Cóż to za obyczaje?
       Żądam teraz niezłomnie:
       Proszę w domu siąść na kanapie
       I wiersz napisać o mnie,
       A jak nie - to panu oczy wydrapię!”
       Tak mówił do mnie kot bury,
       Pokazując pazury.

       Cóż tedy robić miałem?…
       W Warszawie, po powrocie,
       Siadłem i napisałem
       Właśnie ten wiersz o kocie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.